torsdag 12 april 2012

Dag nummer 1

Dag nummer ett på mitt nya liv!
Idag har jag försökt sköta mig och äta vanlig mat, har försökt men har ingen riktig matlust. Frukost blev det två mackor, sen har jag ätit frukt en banan och ett päron. Till lunch blev det färsk pasta med ost och bacon sås, men orkade inte mycket.
På jobbet finns det massor av godis nu efter påsk, men jag har inte ätit en enda bit. Men det är inte riktigt det som är problemet, det är nu såhär när jag är hemma. Är så otroligt sugen på något sött så jag tror att jag dör snart. Glassen som ligger i frysen ropar på mig... Den vill gärna bli uppäten och jag vill gärna äta den. Men jag ska inte!
Ingen ide att väga sig nu såhär en dag efter start, kommer inte vara någon skillnad.
Jag har bara bestämt mig, jag ska klara dethär!!
En annan sak som jag har bestämt mig för är att dra ner på snuset. Ja jag vet det är farligt, man kan få cancer, det är äckligt och det är inte vanligt att tjejer snusar. Jag har mörkat det i många år. Framför allt för mamma, men hon fick reda på det i sommras. Jag tror att hon visste om det, för hon sa ingenting. Jag hatar att göra min mamma besviken, det är det värsta som finns. Jag har snusat sen jag var 18 år, nu är jag 26 det är 8 hela år, det är ju helt sjukt!
Men sen har jag fått reda på att snus inehåller socker och om jag ska lyckas med min viktnedgång så gäller det att dra ner och så småningom sluta!
Jag är en sån person som inte kan göra allt på en gång, ett steg i taget. Just nu så kan jag enkelt snusa en dosa om dagen! Min sambo snusar oxå, men han snusar kanske en dosa i veckan på sin höjd. En stock kostar 225 kr med 10 doser då. Det räcker alltså i tio dagar för mig. så 225 x 3 = 675 kr för en månad. Det blir 8100kr på ett år! Nu ska jag skärpa mig. Det är för mycket pengar, det är inte värt det.
Funderar på att medvetet glömma snus när jag går till jobbet. Det har hänt, och jag blev inte glad.
Bilden jag har av mig själv är inte den bästa. Oftast så känner jag mig som en fet kossa. Som försöker passa in i ett samhälle med perfekta människor. Men jag är medveten om att alla människor som jag träffar eller ser inte är perfekta och att alla har sina egna saker som dem är missnöjda med. Men i mina ögon så ser alla som inte ser ut som mig, dem ser perfekta ut! Drömmen är att vara vacker på min bröllopsdag, men oxå kunna känna mig trygg i min vardag och inte känna att jag alltid måste ha den största storleken på kläder, och känna att kläder verkligen passar.
Kämpa vidare helt enkelt!

Inga kommentarer: