onsdag 11 april 2012

Ett nytt kapitel har börjat

Nu har jag bestämt mig!
Bara ord inga visor, som jag hoppas betyder att man inte ska hunsa med beslut man har fattat.
Efterssom det inte är många (eller någon) som läser denna blogg så skiter jag i att skriva saker som jag egentligen skäms för.
Nu har jag bestämt mig för att gå ner i vikt. Jag är trött på att ha dessa extra kilona som jag bär runt på. 30 kilo ska bort, mitt mål har alltid varit 75 kilo, så nu kan ni räkna ut att jag väger cirkus 105 kilo. Saken är bara hur, det finns så många sätt därute. Som alla påstår sig vara det enda rätta. Jag funderar på extravaganza, men det är så dyrt, men det kan det ju vara värt. Om man satsar allt man har så kan man ju bara vinna.
Motivationen får jag genom att titta tillbaka på livet. En kommentar som min kära faster spottade ut sig en gång har etsat sig fast i mitt minne, och inte på något positivt sätt! Jag var väl 10-12 år och vi var hos henne och skulle äta fruktsallad. Det var bara hon och jag i köket och jag tog mig en skål med fruktsallad och bara en lite klick grädde, - ska du inte ha mer? frågade min faster och jag sa nej. - Nä det behöver ju inte du sa hon då. Den kommentaren sårade mig så fruktansvärt mycket, jag kommer aldrig glömma den. och varje gång jag tänker på den så sårar den mig lika mycket.
Sen finns det flera tillfällen och blickar att tänka på. Som har sårat mig lika mycket genom årens lopp.
Men nu ska det bli ändring! Jag har bestämt mig! Jag vill inte se ut såhär längre... Eftersom jag inte är nöjd med mitt utseende så hittar jag ingen bild att lägga upp, får se till att ta en och lägga upp, så det blir en före och efter bild.
Så hur ska jag göra?
En sak är säker inget mer godis och cola, chips och glass. Sen ska jag röra på mig mer. Nu när vi har varit hundvakt i snart två veckor så har både jag och min sambo gått promenader och det är ju riktigt skönt.
Jag och min sambo pratar lite smått om när, hur och var vi ska gifta oss. Det kommer inte ske imorgon eller ens nästa år, men vi har planer på det. När vi väl förlovar oss så är inte jag den typen som måste gifta mig om inom ett år. Det gör mig inget om det går två år, men om man förlovar sig ska man definitivt gifta sig iallafall. Jag har redan börjat kolla in lite bröllopstidningar för att se hur jag eller vi vill utforma vårt bröllop.
Jag är en sådan som har drömt om mitt bröllop hela mitt liv klänningen, kyrkan att möta min blivande mans blick när han ser hur jag ser ut. Som en prinsessa, festen att få fira med alla man älskar. Jag har nog drömt om allt kläderna,färgerna, dofterna. Alla intryck man kommer att få, hur det kommer att kännas. Denna klänning är en av mina favoriter som jag har hittat på www.brudbutiken.se jag tycker att den är så fin, skulle dock vilja ha lite mera färg, som följer färgtemat såklart. Denna klänning kostar 3690 kr. Sen tilkommer ju massa andra saker som har med min klädsel att göra, som tiara. Jag älskar hjärtan och mitt bröllop kommer att översvämas av hjärtan. Vet inte riktigt om det blir något liknande denna, men något i den stilen.
Kontentan av det hela är, jag ska se ut som en prinsessa på mitt bröllop. Jag ska för första gången i mitt liv känna mig vecker och inte ha något emot att människor vill ta bilder av mig. Fotografering hatar jag! Jag vill aldrig vara med på kort och när någon har tagit en bild på mig vill jag oftast radera den.
Vi får se hur det går, men nu ska jag inte äta godis, vilket jag kan göra varje dag annars. Men nu är det slut med det!!!

Inga kommentarer: