söndag 17 juni 2012

Min lilla trädgård

Min lilla trädgård börjar ta fart för ca två månader sedan så köpte vi ett litet växthus och plantor.
Från början så handlade vi:purjolök, sallad, två tomatplantor, en gurkplanta, en phrysalis planta, en paprikaplanta mix, persilja, en chili planta
Sähår såg dem ut då, inte mycket för världen, men oj vad dem har växt nu.
Phrysalis plantan mäter nu ca en meter och det börjar komma små frukter på den, massvis!
De två tomatplantorna är lite högre än phrysalisen och även den börjar bära frukt lite smått.
Värje gång jag är på en trädgårdshandel så utökas min trädgård, denna köpte jag för några veckor sen. Så jag kan inte ta åt mig hela äran för alla frukter som kommer. den har så många mini gurkor på sina grenar. Den första åt vi igår. min andra gurkplanta är inte lika stor, men den kommer den med.

Jag återkommer med fler bilder inom kort:)

Inga kommentarer: