lördag 15 januari 2011

Snart blir det plugg för hela slanten!

Jag har inte alltid haft så lätt för att bara sitta ner och plugga,
men nu måste jag vänja mig.
Det kommer att bli tre stenhårda år som mest kommer att gå ut på att plugga!
Tankar kommer i mitt huvud, om att man kankse inte klarar av studierna,
tänk om man skulle kugga på varje tenta:(
Men bara man tar den tid som verkligen behövs för att plugga,
och lite till så kommer det nog ordna sig.
För bara mnågra dagar sen såg mitt liv väldigt mycket annorlunda ut,
jag skulle flytta 30 mil bort, men hade ingenstans
att bo och ingen lägenhet på gång.
Jag var inte särskilt orolig.
Jag kan inte förklara varför, innerst inne så visste jag att Gud skulle se över
situationen och klara upp den!
Så nu har jag en lägenhet till den första februari och har några kompisar att
bo hos i två veckor.
Allt har ordnat sig, jag behöver inte ens betala tre månader
mer i hyra, för min kyrka tycker inte jag ska behöva det.
Jag är så tacksam för alla underbara människor som jag har i mitt liv.
Och sist men inte minst så har jag fixat kattvakt till
min lilla Benny i två veckor oxå...
Jag är glad, nervös och lite ledsen att jag ska flytta.
Men jag är övertygad att Gud är med mig och stärker mig i allt jag tar mig för.
Jag har inga som helst tvivel på det!

Inga kommentarer: