lördag 25 december 2010

God Jul från oss alla till er alla!

Nu är jul över, den är slut lika snabbt som den kom. Mycket virkat blev det till jul, men det var jätte kul att ge mina brorsbarn saker som verkligen passar dem och som jag lagt ner mycket kärlek på!Den här kossan fick jag en beställning på av en kompis, kompis. Den var ganska krånglig att göra, men resultatet blev jätte söt!


Den här lilla trasdockan testade jag att göra bara för att se hur den blev, vet inte riktigt om jag ska ge bort den eller behålla den eller vad jag ska göra... Men söt blev den iallafall!

Dem här två gjorde jag till min 5 åriga brorsdotter, hon älskar att vara ute med mig i stallet, så denna jul så fick hon en egen häst plus en ryttare att leka med. Hon fyller även år i april så då kankse hon får en storlek större häst och en ryttar kompis.

Här har vi fåret Shaun, min andra brorsdotter älskar Shaun. Den var krånglig att göra för jag hade inget mönster, men jag lyckades ganska bra. Den liknar ju iallafall Shaun. Och Alva blev jätte glad, det är huvudsaken!
Jag fick rosa jätte fint garn som kom från Turkiet av en klasskompis och då sa jag att jag skulle göra en Hello Kitty till hennes dotter, den här blev en lite större storlek än dem jag har gjort tidigare, det blev som ett riktigt gosse djur. Så Andrea fick en liten tidig julklapp...
Gköm inte att virka mera!

1 kommentar:

Markus sa...

Mkt fina figurer. Josses kossa var skitgrym ju